dimecres, 12 d’abril del 2017

Quan venen a la consulta?

A la consulta solen venir famílies a les que el centre educatiu ha advertit que el seu fill/a té dificultat en els aprenentatges. En aquests casos només uns pocs tenen evidències de que pot ser específicament dislèxia. Això és degut provablement per l'edat dels infants. L'aprenentatge de la lectoescriptura que habitualment s'inicia en l'etapa del segon cicle d'infantil pot donar pistes dels problemes específics que pugui tenir del nen/a per aprendre a llegir.
En els casos de nens/es de cicle mitjà o finals del cicle inicial de primària solen tenir més clar que podría ser aquesta la dificultat. 

Hi ha un cas d'un nen I.B., que ha estat anys fent reeducació i actualment ja disposa d'un domini lector molt correcte, que quan anava a P5 i s'adonava que no podia arribar llegir com començaven a fer-ho els seus companys (ja que intel·lectual i madurativament era un nen molt viu), va demanar als Reis com a únic regal poder aprendre les lletres i llegir!

Les consultes que reben al centre deixen evidenciat com n'és d'important la detecció primerenca d'aquestes dificultats als centres educatius. En la consulta, en bastants casos la psicopedagoga actua en un pla correctiu. D'altres, en detectar signes d'alerta, estableix un seguiment de l'evolució de l'infant en els aprenentatges amb visites puntuals; fent així una acció preventiva en els casos que pot ser necessari.

Alhora, alguns centres educatius demanen el seu assessorament per a que puguin arribar a un grau més alt de prevenció fent una detecció "a temps", abans que la criatura caigui en la desmotivació i en pensar que ell/a no poden assolir els reptes escolars. Qüestió que passa sovint, ja que no tots els nens/es tenen tan clar quines són les seves dificultats com I.B. o si més no, no les saben o poden expressar amb tanta claredat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada