dimecres, 17 de maig del 2017

Seguiment cas B.-entrevista pares

La B. assisteix a la consulta des del curs passat. Com és habitual, es realitza un seguiment del cas dels diferents agents implicats centre-família-escola.

En el cas de la B., els pares estan una mica preocupats perquè han detectat certa angoixa vers l'escola. Creuen que es deu a l'augment en la quantitat de deures per pressió d’alguns pares i en les dificultats per estructurar, no se’n surt amb els resums que ara han començat a treballar. L'expressió oral troben que és poc acurada i estructurada.

La psicopedagoga planteja descriu la seva percepció de la nena, que és:
  • Emocionalment i actitudinalment, molt participativa.
  • Bona en intel·ligència, que compensa la dificultat en lectoescriptura. Però fa que pateixi més, és més conscient.
  • Mostra resultats de lectoescriptura: lectura de 100 paraules per minut, que seria d'un nivell de finals 3r principis de 4t.
  • Pot ser autònoma però no per a fer resums.
Així doncs, planteja les necessitats d'espai de poder ser ella mateixa i expressar angoixa i reclam. Aquest espai ha de ser a casa.

Fan una definició conjunta del cas i conclouen;
§  Ajustada en raonament relacional, observadora
§  Rapidesa mental
§  Veu que els altres ho fan millor que ella i ella vol ser com la mitja
§  Necessita aprovació de l’adult per inseguretat

Què fer en cada cas:
§  Impulsivitat, cal frenar-la i fer-li acabar les converses
§  Posar paraules quan està neguitosa, un cop ho fa, es tranquil·litza, sovint són coses
quotidianes d’una sortida...que s’emociona. Pot ser un minut, res gaire llarg.
§  La comprensió és més alta que la capacitat que té per expressar-la.
§  Pares pregunten que fan a les sessions i la psicopedagoga els ho explica i els ensenya alguna prova i activitat.

L'objectiu de la reeducació destaquen que és arribar al màxim per tenir més recursos 130-140 paraules per minut. Miren l’evolució a les graelles. Al juny valoraran en funció de com estigui.
L'ortografia natural a inici de curs no era conscient i ara si. Detecta les faltes que en fa només de tant en tant (ex ce i no que) i les sap corregir.
En ortografia arbitrària no la dominarà mai ... v/b, accents, etc... Es comenta que avui dia amb ordinadors passa desapercebut perquè hi ha correctors.
Lectura: atenció a la manca d’hàbit o de gust per la lectura...no és el cas però tenir en comptes de gaudir. És bàsica la motivació. Llegeix còmic i això és bo per estructurar i per pautar visualment.
Els recomana passatemps en vacances, per consciència fonològica. 
Sobre els deures recomana no intervenir si ella no ho pregunta. Si en canvi ajudar-la a planificar i organitzar-se amb l’agenda.

Acaben dient que B. ve molt contenta i que sempre es voldria quedar més estona. L’ambient de calma i escolta la fa sentir bé.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada