La B. assisteix a la consulta des del curs passat. Com és habitual, es realitza un seguiment del cas dels diferents agents implicats centre-família-escola.
En el cas de la B., els pares estan una mica preocupats perquè han detectat certa angoixa vers l'escola. Creuen que es deu a l'augment en la quantitat de deures per pressió
d’alguns pares i en les dificultats per estructurar, no se’n surt amb
els resums que ara han començat a treballar. L'expressió oral troben que és poc acurada i
estructurada.
La psicopedagoga planteja descriu la seva percepció de la nena, que és:
- Emocionalment i actitudinalment, molt participativa.
- Bona en intel·ligència, que compensa la dificultat en lectoescriptura. Però fa que pateixi més, és més conscient.
- Mostra resultats de lectoescriptura: lectura de 100 paraules per minut, que seria d'un nivell de finals 3r principis de 4t.
- Pot ser autònoma però no per a fer resums.
Fan una definició conjunta del cas i conclouen;
§
Ajustada en raonament relacional, observadora
§
Rapidesa mental
§
Veu que els altres ho fan millor que ella i ella
vol ser com la mitja
§
Necessita aprovació de l’adult per inseguretat
Què fer en cada cas:
§
Impulsivitat, cal frenar-la i fer-li acabar les
converses
§
Posar paraules quan està neguitosa, un cop ho
fa, es tranquil·litza, sovint són coses
quotidianes d’una sortida...que
s’emociona. Pot ser un minut, res gaire llarg.
§
La comprensió és més alta que la capacitat que
té per expressar-la.
§
Pares pregunten que fan a les sessions i la psicopedagoga els ho explica i els ensenya alguna prova i activitat.
L'objectiu de la reeducació destaquen que és arribar al màxim per
tenir més recursos 130-140 paraules per minut. Miren l’evolució a les graelles.
Al juny valoraran en funció de com estigui.
L'ortografia natural a inici de curs no era
conscient i ara si. Detecta les faltes que en fa només de tant en tant (ex ce i
no que) i les sap corregir.
En ortografia arbitrària no la dominarà mai ... v/b,
accents, etc... Es comenta que avui dia amb ordinadors passa desapercebut perquè hi ha
correctors.
Lectura: atenció a la manca d’hàbit o de gust
per la lectura...no és el cas però tenir en comptes de gaudir. És bàsica la
motivació. Llegeix còmic i això és bo per estructurar i per pautar visualment.
Els recomana passatemps en vacances, per consciència
fonològica.
Sobre els deures recomana no intervenir si ella no ho pregunta. Si en canvi ajudar-la a planificar i organitzar-se amb l’agenda.
Acaben dient que B. ve molt contenta i que sempre es
voldria quedar més estona. L’ambient de calma i escolta la fa sentir bé.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada