dimecres, 17 de maig del 2017

I.B.- abans de començar la reeducació

L'I.B. és un nen de 7 anys. Estan fent proves per determinar quins aspectes cal treballar més profundament.

Avui continua les proves per poder iniciar el tractament reeducatiu del nen en el punt en el que es trobi.

- Prova fonètica de finals del nivell de finals de 1r.
o   Li pregunta si sap que fa aquí i diu que millorar el que fa a l’escola.
o   Pregunta que és el que li costa i diu medi, llegir i escriure.
o   Prova de perfecció fonètica. La psicopedagoga llegeix paraules sense sentit d’una llista i li diu que les repeteix (ex: angilselitil, antirnudaseto, ratinbelistadur...). Va apuntant a on fa errors.
o   Paraules senzilles canviar vocals. Les ha de repetir i canviar un fonema, primer vocals i després consonants. Ex: sol, canviar la o per una a “sal”.
o   Paraules curtes ha de repetir-les i afegir una “i”
o   Separar els fonemes de les paraules. Ex: rei, r-e-i
- Prova d escriptura:
o   Copiar text en català
- Coherència:
o   Endreçar història a partir de 4 dibuixos (com si fos una auca).
o   L’explica després per escrit.
o   Li fa llegir però no pot, s’encalla.
- Dictat d’un text en català.
- Lectura en veu alta, durant 2 o 3 minuts. Text de 4t de primària. “L’home de les pomes”. La pp va marcant els errors. Pregunta que ha entès i no ho sap. Li diu que no passa res.


Entra la mare a la consulta i s’asseu amb el nen.

Exposa els resultats i la valoració final:

Errors al text lliure.
Velocitat lectora 50-60 paraules per minut.
Ha mostrat força dificultat de consciència fonològica, no té interioritzats els sons amb les grafies. Cal automatització de sons i grafies.
L’anima a veure que a partir d’ara amb calma, aniran treballant i farà millora.


Elaborarà l’informe amb les dades que ha recollit.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada