Avui continua les proves per poder iniciar el tractament reeducatiu del nen en el punt en el que es trobi.
- Prova fonètica de finals del
nivell de finals de 1r.
o
Li pregunta si sap que fa aquí i diu que
millorar el que fa a l’escola.
o
Pregunta que és el que li costa i diu medi, llegir
i escriure.
o
Prova de perfecció fonètica. La psicopedagoga
llegeix paraules sense sentit d’una llista i li diu que les repeteix (ex:
angilselitil, antirnudaseto, ratinbelistadur...). Va apuntant a on fa errors.
o
Paraules senzilles canviar vocals. Les ha de
repetir i canviar un fonema, primer vocals i després consonants. Ex: sol,
canviar la o per una a “sal”.
o
Paraules curtes ha de repetir-les i afegir una
“i”
o
Separar els fonemes de les paraules. Ex: rei,
r-e-i
- Prova d escriptura:
o
Copiar text en català
- Coherència:
o
Endreçar història a partir de 4 dibuixos (com si
fos una auca).
o
L’explica després per escrit.
o
Li fa llegir però no pot, s’encalla.
- Dictat d’un text en català.
- Lectura en veu alta, durant 2 o
3 minuts. Text de 4t de primària. “L’home
de les pomes”. La pp va marcant els errors. Pregunta que ha entès i no ho
sap. Li diu que no passa res.
Entra la mare a la consulta i
s’asseu amb el nen.
Exposa els resultats i la
valoració final:
Errors al text
lliure.
Velocitat
lectora 50-60 paraules per minut.
Ha mostrat
força dificultat de consciència fonològica, no té interioritzats els sons amb
les grafies. Cal automatització de sons i grafies.
L’anima a
veure que a partir d’ara amb calma, aniran treballant i farà millora.
Elaborarà l’informe amb les dades
que ha recollit.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada