1a OBSERVACIÓ
VINCLE AMB LA PSICOPEDAGOGA: Les nenes es coneixen, van juntes a
l’escola. Per una d'elles és la primera sessió de reeducació. La psicopedagoga trenca el gel, els hi pregunta que els agrada de l’escola
i la nena nova diu mates i que li costa llegir i escriure. Els respon que aquí aprenen a
llegir i escriure fent altres coses que no són llegir i escriure. Els diu que la
resta de coses no els hi costen gens. Destaca que a la M. li costa parlar i
explicar les coses. Pregunta quins temes els costen més parlar, de casa o de
l’escola. Les dues diuen que de l’escola. Els demana que canviarien de
l’escola; gent, horaris...
TASQUES:
1.
Targetes de colors amb tot l’abecedari. Aquesta
activitat és clau per a poder seguir desenvolupant les activitats que es faran
en la reeducació. Cal que associïn els colors a les lletres i distingeixin entre
vocals i consonants.
2.
Primer les han de separar per colors i posar la
vocal que trobaran a cada pila a sobre. Fan cinc piles.
3.
Han d’endreçar segons l’alfabet en fileres quedant
així:
A-B-C-D
E-F-G-H
I-J-K-L-LL-M-N-NY
O-P-Q-R-S-T
U-V-W-X-Y-Z
4.
Piquen un cop per lletra mentre la diuen; ho han
de fer d’esquerra a dreta tornant a començar cada filera. Els costa una mica
tornar a l’esquerra per començar cada filera.
5.
Dibuixen amb el dit a la taula i els ulls tancats
una vocal cadascuna.
6.
Una gira deu cartes a l’altra mentre tanca els
ulls, després l’altra ha de dir quines són i les van destapant fins que les han
dit totes.
7.
Diuen una filera de lletres cadascuna sense
mirar.
8.
En una llibreta els hi ha escrit totes les
lletres de l’alfabet desendreçades, les han d’encerclar cadascuna en el color
que han fet amb les targetes.
Quan acaben una filera, les escriuen a sota
endreçades en el color corresponent. Ho fan tot bé.
En acabar diu que és important
que sàpiga que ningú les renya per equivocar-se i no fer bé una cosa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada